måndag 29 november 2010

Måndag

Så var det måndag igen. Sitter på kontoret och är glad att jag överlevt den här helgen,haha. Har mått så otroligt dåligt. Hosta, halsont,småfebrig, snorig, ont i kroppen, kunde ha mått bättre. Har vilat hela helgen,har inte orkat göra nånting. Idag mår jag relativt bra. Känns att jag är på bättringsvägen nu. Vilket jag borde, eftersom att det här är tredje veckan jag mår såhär.

Igår hände nått som höll på att ge mig en hjärtattack. Min kollega ringde och sa att det varit inbrott på jobbet. Tusen tankar for runt i huvet. Jag som hade mina pengar på jobbet, hade tänkt sätta in dom på banken förra veckan. Som tur var hade dom bara brutit upp min kassa och där fanns inga pengar, eftersom att jag låst in dom på ett annat ställe. Däremot tappade en kollega sina pengar. Nått mer hade inte försvunnit konstigt nog. Antar att dom blivit avbrutna på nått sätt, för dom hade glömt ett järnrör i butiken. Jag blev i alla fall överlycklig när jag insåg att mina pengar var kvar. Hade verkligen inte varit kul att tappa pengarna som man jobbat in senaste månaderna. Idag åker dom dock in på banken, tänker inte riskera att dom försvinner nått mer.

Hände nått kul idag på morgonen också. En kund som jag masserade i fredags ringde och hon berättade att jag räddat hennes helg. Jag hade hjälpt henne så pass mycket att hon hade kunnat röra sig som vanligt i helgen, utan att ha ont. Hon var verkligen överlycklig. Blev så himla glad när jag hörde hur lättad och glad hon lät på rösten. Människor som henne är anledningen att jag vill jobba med det här. Tänk, hon hade gått med värk i ryggen hur länge som helst, hade blivit hindrad i vardagen på grund utav det och jag kunde hjälpa henne att bli av med värken. Så underbart! Känner att jag fått lite mera motivation till att fortsätta nu. Jag kan ju verkligen hjälpa andra med mitt jobb :)

Nej, nu ska ja snart bege mig ut på stan.
Vi hörs!



/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar