söndag 17 oktober 2010

Helgen

Hej på er, alla härliga människor! :)

Idag är det finsöndag. Har haft en bra dag. Tog en långpromenad mitt på dan, sen så har jag tvättat handdukar till jobbet, städat, tagit det lugnt och ätit världens godaste middag. Nu funderar jag på att baka en sockerkaka och koka nå kaffe till det. Sedan så lutar det åt att det blir en kvällspromenad också. Ibland måste man bara älska de helt vardagliga och ospeciella sakerna, haha :)

Igår blev det en liten tripp till ikea med "la familia", eller ja, den ohängde brodern valde att stanna hemma, så de blev jag , mamma och pappa. Hade verkligen supertrevligt. Såg så mycket fint som jag ville köpa. Dessvärre gäller det ju att prioritera, så det blev handdukar för 600 spänn, till företaget,haha. Men det är väl sånt här som kallas för investering?

Har också kommit fram till att jag inte är nått stort "fan" av att gå på stan. Något som ja faktiskt lagt märke till förut, men som yttrade sig extra mycket igår.
Efter att ha gått runt på ikea i tre timmar kände jag mig riktigt nöjd och efter en rund vandring i birsta city var ja om möjligt ännu mera nöjd, så pass nöjd att jag valde att vänta i bilen när mamma och pappa kutade in en sista sväng på ikea innan hemfärd. Där i bilen somnade jag i typ 50 min. haha.

Kan inte förstå mig på dom som kan kuta omkring en hel dag och "shoppa" på stan. Hur kan man finna något som helst nöje i det? Man går omkring och ser en massa saker som man inte har råd med, trängs med människor man inte vill trängas med, får huvudvärk av allt surr, blir varm och svettig, eftersom att man har klätt på sig alldeles för mycket kläder(och för att det är 1000 grader inne i butikerna).
Sen ska man inta nån form av föda och då finns det 2 alternativ. Antingen kan man försöka tränga in sig i nått form av fik och köpa nått ätbart, för alldeles för mycket pengar(Hur fan kan man ta över 20 spänn för en kaffekopp?)Eller så kan man slänga i sig en fettbomb på rekordtid, på nått sunkigt snabbmatställe, där det också givetvis är jättetrångt och fyllt av människor, men det beror bara på att det faktiskt är billigt att äta där.
Haha. Näe, men hur som helst. Det kan vara kul att handla ibland. Men jag är inte någon som tycker att det är överdrivet kul att kuta runt på stan. Ska ja handla vet jag oftast i förväg va ja ska ha och då tar det inte så lång tid heller, haha.

Men,men! Här kommer iaf lite bilder från helgen:










Ha det gött! :)
/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar