fredag 17 september 2010

Fredag

Hej och hallå!
Idag är det finfredag, igen.Dagen idag har varit lugn, va in till stan på ett möte kl två och svängde in på jobbet för lite fika :) Nu är jag återigen på hemmaplan. Planerna för i helgen är lite otydliga. Ska träffa angelica för en fika på stan imorn, men i övrigt är det tomt mellan raderna i almenackan.

Igår skedde något otroligt, jag registrerade firman, så nu är jag faktiskt officielt rätt så mycket igång med mitt företag,haha. Imorse skedde också något ganska så otroligt, fick besked om att jag får starta eget bidrag i 6 månader framöver. så bra! blev lite lugnare av det. Annars är väl nerverna inte i toppform just nu, med allt nytt som händer och sker. Jag kan säga det, att i och med att företaget har tagit form, har också ett annat "jag" tagit form. Har lärt mig så mycket och utsatt mig själv för situationer jag aldrig trodde att jag skulle tvingas konfronteras med. Jag har känt mig fruktansvärt osäker och dum många gånger. Men vet ni vad? för varje gång jag tvingat mig själv att ta mig igenom dessa situationer, desto starkare har jag blivit och helt plötsligt känner jag mig lite bättre än sist. Jag får helt enkelt bättre självkänsla, för jag märker att jag klarar mer än jag tror.

Jag vet att jag har så himla mycket kvar att lära mig, att jag kommer fortsätta kastas in i situationer som jag aldrig förut varit med om, jag vet att jag kommer misslyckas då och då, men samtidigt är min tro på att det kommer något bra av det i slutändan så stark, att de känns helt okej. Jag vill falla ner på marken, för att sedan resa mig upp,borsta av mig smutsen och fortsätta springa, snabbare och bättre än nånsin.

Ha en trevlig fredag allihop!
/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar