måndag 31 maj 2010

Att se världen

Enda sen jag var liten, har jag velat resa och se världen. Möta människorna, lära känna alla olika kulturer och uppleva natur/djurlivet. Jag är inte den som åker till Gran canaria 2 veckor, för att bara ligga på stranden. Jag vill se och uppleva landet! Vill inte bara göra de vanliga "turistiga". Jag vill resa runt och se länderna ur ett annat perspektiv. Jag tycker att det är så otroligt fascinerande, att det har skapats så många olika kulturer och framförallt, så många språk och livsåskådningar. Vill verkligen uppleva så mycket som möjligt, för jag är övertygad att jag skulle kunna lära mig så otroligt mycket. Tänk bara så många människor de finns där ute, som sitter inne med så mycket kunskap. Tänk att få möta dessa människor och lära av dem. Tänk vad mycket vackert de finns därute, som bara väntar på att bli sett.

Något som jag alltid velat göra, är att åka på voluntär arbete. Då får man verkligen chansen att förena nytta med nöje. Tänk att kunna hjälpa till,samtidigt som man får lära sig ett helt nytt sätt att leva. Man gör något bra för någon annan, samtidigt som man får lära känna en helt ny kultur. Skulle helst av allt vilja arbeta med barn. Det är verkligen en dröm som jag hoppas kommer gå i uppfyllelse.

Så fort jag har råd, kommer jag åka iväg och jag hoppas att jag kommer hinna se så mycket som möjligt av världen under min livstid.



/Jennifer

1 kommentar:

  1. Hej du söta! :)
    Tycker verkligen du ska försöka ta dig i väg på volontärarbete. Du har ju pratat om de hela gymnasiet.
    Hoppas du har det bra i Övik!
    Måste snart ses. Kramar! :)

    SvaraRadera