torsdag 27 januari 2011

Crazy train

Det är mycket nu!

Ja, just nu är det mycket som händer. Fixar med flytten till energihuset, samtidigt som jag masserar för fullt och fixar med papper osv. Inte helt lätt att komma ihåg allt man ska göra vill jag lova.

En sak som varit lite oklart när det gäller flytten till energihuset är hur jag ska göra med kassan. Visste inte om ja skulle köpa en helt ny till mig själv, eller om jag skulle strunta i ett kassaregister och bara köra på kontantfakturor. Det kostar ju en hel del att köpa en laglig och certifierad kassa idag. Men så hittade jag en perfekt kassa, som man kan hyrköpa för några hundralappar i månaden, helt perfekt! Så till veckan kommer det en man och hjälper mig med installationen av kassan m.m Han har även fixat så att min logga är med på alla kvitton ja skriver ut, det känns lite proffsigt facktiskt :)



I tisdags var jag ute på nya företaget för första gången och masserade. Det var jätteroligt. Kändes lite nervöst innan jag väl hade börjat massera. Men jag insåg till slut att jag faktiskt inte har nånting att vara nervös över, jag kan ju för fasen det här! Jag har gjort det supermånga gånger tidigare.
Som jag trodde gick det iaf jättebra, alla var nöjda och jag ska tillbaka i februari igen.

Igår var jag på mitt andra företag på förmiddan och sedan på eftermiddan hade jag en helkroppsmassage. Trodde att jag skulle vara jättetrött igår, men det gick väldigt bra alltihop.När jag kom hem satt jag och kollade igenom papper och bokade räkningar i flera timmar. Så när klockan började närma sig nio var jag helt slut, i både huvet och kroppen. Gjorde lite yoga övningar(och insåg hur sjukt stel jag är, hjälp!) och sedan hoppa jag ner i sängen. Pratade med min kära pojkvän och såg på "nordkalotten 365". Världens bästa serie. Blev dock helt galen när jag insåg hur mycket jag längtar ut i naturen och hur avundsjuk jag är på denna man, som får fara omkring i naturen sådär, usch.
Men om ni är friluftsintresserade, kolla upp serien. Helt klart sevärd!(finna att se på nrk.no)





Idag ska jag upp till min revisor kvart över ett. Måste få lite mer koll på alla papper och fylla i momsdeklarationen för december. Inte mitt favoritgöra, men det måste ju fixas, annars kommer skatteverket och hämtar mig och låser in mig, haha.

Idag kommer Pontus hit också, känns så kul :) Har bestämt att han ska hjälpa mig att fixa det nya rummet. Ibland är det himla bra att ha pojkvänner,visst?, haha :)

Ha det bra tills vi hörs igen!
/Jennifer

1 kommentar:

  1. åh vad roligt för dig!
    jag är som stolt att du klarar allt. det är stort! en klapp på axeln till dig! =)
    vi får ta en fika sen när du har tid!
    Massa kramar!

    SvaraRadera