söndag 5 december 2010

söndag

hello!Söndag igen. Usch. tycker inte om att helgerna går så himla fort.
Helgen blev väl inte riktigt som ja tänkt. Hade hoppats på att känna mig pigg och frisk. Men så blev det inte. Börjar bli väldigt trött på att vara såhär förkyld nu. Det är tröttsamt både fysiskt och psykiskt. Allting som man ska göra blir ju jobbigt. Ingen ork, ingen lust och man tappar liksom hoppet på att det ska bli bra någon gång. Men,men. Den som lever får se om det vänder och blir bra igen.

Pontus
har iaf varit här i helgen, de va riktigt mysigt. I fredags lekte vi mästerkockar och gjorde ett pepparkakshus. Riktigt underhållande måste jag säga,haha. Det roligaste var ändå att jag satt och predikade för pontus(som den expert jag är) att han skulle vara försiktig så han inte brända sig på sockret, för att det blev så varmt och bla bla..Och att det sedan visade sig att det var jag som brände mig hela tiden, vet inte hur många gånger jag gjorde det,haha.
Resultatet blev iaf förvånansvärt bra.
Just nu står mästerverket inne i vardagsrummet(lägger upp en bild så fort ja kan). En skumtomte fick sig dessutom ett nytt litet hem,haha :)




Igår var vi ute på stan halva dagen. Skulle försöka hitta lite julklappar och sen så skulle pontus klippa sig också. Tyvärr är varken jag eller pontus några som gillar att kuta på stan och handla. Vi har ju dock ett annat intresse som ligger varmt om hjärtat. Så under en 3 timmars period hann vi både äta pizza och kebab + att vi hann fika. På det sättet fördrevs ju tiden på ett härligt sätt :)
Efter att jag utsatt min kära pojkvän för lite tortyr ( en snabb sväng in på bikbok och en ännu snabbare sväng in på HM) bar det av mot attityd, som pontus längtat till eftersom att han då äntligen fick sätta sig ner och vila sina ömma fötter och sin ömma rygg. (Klippningen blev för övrigt superbra)

Idag har det varit lugnt för min del. Ha kikat på skidskytte och sett nån film.
Har haft världens huvudvärk + värk i kroppen idag. Imorgon har jag dock bestämt att jag ska börja göra allt i min makt för att må riktigt bra. Förtjänar inte att må såhär faktiskt. vad jag ska göra är dock oklart. Men sånt brukar ju lösa sig med tiden, haha ;)

Ha en fortsatt trevlig söndag gott folk!
/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar