tisdag 4 maj 2010

4/5-10

Hej och hå!
Idag är det tisdag. Soligt väder och varma vindar mötte mig imorse när jag gick ut genom dörren, härligt! Blev en liten promenad till bussen runt halv tio, sedan promenad till "jobbet". Där blev de kaffe, macka och småprat. Efter det spenderade jag väldigt lång tid av dagen med att prata i telefon, med en upprörd tjej från england. Människan var helt desperat, men ja tror jag lyckades ordna upp allting. Det återstår dock att se. Men jag hoppas verkligen att allt är i sin ordning nu.

Klockan halv fem var de så dags för gymnastikträning. Det börjar ordna upp sig inför uppvisningen på lördag nu, känns skönt! Hur det går på lördag återstår att se, men jag tror att de kommer gå superbra!

I övrigt så följer jag björn kaoset i norråker med spänning! Nu börjar de verkligen uppmärksammas lite överallt, tv, radio, tidningar. Hoppas verkligen att de löser sig till de bästa den här gången. Det är ju som sagt inte första gången som man haft problem med björn i byn.

Annars så är de ju som det är med allting. Men "alltid är det ju nått", som man brukar säga.
Imorgon åker jag in på ett möte hos arbetsförmedlingen. Äntligen kommer jag med i jobbgarantin för ungdomar! (måste nämligen vara med där för att kunna söka starta eget bidrag) Ha väntat sedan ja slutade massageutbildningen.
Är så sjukt less på att vänta på saker hela tiden. Vänta hit och vänta dit...Jag vill komma igång nån jäkla gång! Börja skapa mitt eget. Leva ut mina drömmar och allt annat. Det kanske är lättare sagt än gjort att starta eget, men va fasen, jag ska lyckas! Jag vet att jag kommer göra det. Har noll erfarenhet, men man måste ju börja skapa sig erfarenheter på nått sätt, visst?
Och om ja mot förmodan misslyckas, ja, då slipper jag sitta där om 40 år och ångra att jag aldrig provade, plus att jag iaf är en erfarenhet rikare.
/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar